8 jan 2008

Rustige dagen

Deze dagen heel weinig wind. De snelheid alleen op de zeilen is soms slechts 2,3 knopen. Dat schiet dus niet erg op, gevolg is dat we de motor meer gebruiken. Tot onze spijt begint deze echter weer dezelfde problemen te vertonen, zodat het steeds weer spannend is of deze wel start. Natuurlijk kunnen we ook niet steeds op de motor varen omdat we dan zonder brandstof zouden komen. We proberen nu alleen 's nachts te moteren, zodat we nog wat voortgang hebben. Morgen, woensdag 9 januari, zijn we precies twee weken onderweg. We verwachten dan 2000 mijl afgelegd te hebben, nog ongeveer 700 te gaan. Dat is hetzelfde als de afstand Scheveningen La Rochelle. Het leven aan boord gaat goed, de stemming is goed en iedereen is heerlijk aan het uitrusten, lezen, muziek aan het luisteren of filmpjes aan het kijken op de computer. Er moet nu volop brood gebakken worden, omdat we door de voorraad van Las Palmas heen zijn. Ook al het verse fruit en de groenten zijn op. We hadden duidelijk te weinig tijd om inkopen te doen. Toen we zondag aankwamen moesten we eerst de winkels zien te vinden en die sloten al om 14.00 uur. De volgende dag was de dag voor kerst zodat ook alles al 's middags sloot. We gaan nu gewoon over op de vitaminepillen. Met de visvangst wil het maar niet lukken, we doen vast iets verkeerd. Wel zien we nu dat er naast de boot veel vliegende vissen uit het water komen,wat betekent dat er onder water gejaagd wordt. We houden de vislijn in de gaten. Zoals het er nu naar uitziet komen we maandagochtend 14 jan.aan in Martinique, maar zeker weten doen we dat natuurlijk niet.